loading...

طراحی و تولید

بازدید : 12
چهارشنبه 15 تير 1401 زمان : 16:59

عایق الاستومریک آرماسل راهی برای مبارزه با تراکم است:

میعان یکی از بزرگترین دشمنان عایق فنی است. این زمانی اتفاق می افتد که رطوبت روی سطح لوله ها می نشیند یا بخار آب از بیرون به مواد نفوذ می کند. متأسفانه، این همیشه قابل مشاهده نیست زیرا در عایق یا روی سطح لوله رخ می دهد. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که مواد به قدری خیس هستند که آب از سقف یا دیوار می چکد. عایق از بین می رود و مواد در نهایت کار خود را انجام نمی دهند. بنابراین، هنگام انتخاب پوشش، باید توجه داشت که چگونه به طور موثر از نصب در برابر رطوبت محافظت می کند. عایق الاستومریک Armaflex Armacell می تواند یک راه حل موثر و اثبات شده باشد.

عایق الاستومری ضعیف خطر تراکم را افزایش می دهد:

با استفاده از مواد عایق الاستومری سلول باز با دمای پایین، سازندگان و نصاب ها خطرات زیادی را متحمل می شوند که می تواند هزینه گزافی برای آنها داشته باشد. تولید کنندگان محصولات الیاف معدنی/ تولید کننده عایق الاستومری اکنون تبلیغ می کنند که مواد عایق آنها برای کاربردهای دمای پایین مناسب است. حتی اگر این سیستم ها تحت چنین شرایطی به عنوان مواد عایق فروخته می شوند، آنها محصولات فیبر معدنی سلول باز با فویل آلومینیومی محافظ هستند. گارانتی 15 ساله تولید کننده این واقعیت را تغییر نمی دهد که در صورت ادعا، کاربر باید نصب صحیح تجهیزات را ثابت کند. اگر مواد عایق کاملاً اشباع شده باشد، افزایش مصرف برق اغلب کمترین مشکل است. کپک سطوح و لوله ها می تواند مشکلات بسیار بیشتری برای ما ایجاد کند، به نصب آسیب برساند و در نتیجه نیاز به تعمیراتی داشته باشد که می تواند منجر به اختلال و نقص در دستگاه شود. همه اینها با هزینه های مالی قابل توجهی همراه است. به همین دلیل استفاده از پشم معدنی در لوله های خنک کننده در برخی از کشورهای اروپایی به شدت محدود شده است. در آلمان، استاندارد DIN 4140 مشخص می کند که فقط در صورت نصب ژاکت دوتایی مجاز است، در حالی که در بلژیک، طبق Typebestek/105، پشم معدنی را فقط می توان در لوله هایی استفاده کرد که دمای آنها کمتر از 13 درجه سانتیگراد نیست.

مواد عایق الاستومری (FEF) از تراکم جلوگیری می کند:

به منظور جلوگیری از تراکم روی سطح لوله و افزایش هدایت حرارتی در طول عمر مفید آن، لازم است از مواد عایق در برابر رطوبت محافظت شود. هدایت حرارتی به عنوان هدایت حرارتی اولیه یا "مقدار λ خشک" درک می شود. شما می توانید در مورد انتخاب مواد فقط بر اساس مقاومت در برابر نفوذ بخار آب تصمیم بگیرید. به عبارت دیگر: یک ماده عایق با "مقدار λ خشک" بالا اما مقاومت کم در برابر بخار آب انتخاب ضعیف و ناکارآمدی است.

مواد عایق الاستومری آرمافلکس دارای ساختار سلول بسته، مقاومت بالا در برابر انتقال بخار آب و هدایت حرارتی پایین هستند. آنها تضمین می کنند که فرآیندهای انتشار بخار آب به طور مداوم به حداقل می رسد. علاوه بر این، فوم بسیار انعطاف پذیر را می توان بسیار آسان و سریع نصب کرد.

مطالعه مستقل اثربخشی تاخیر سلول بسته را تایید می کند:

برای مطالعه رفتار رطوبت و چگالی مواد مختلف عایق، آرماسل مؤسسه فیزیک ساختمان Fraun-Hofer (اشتوتگارت، آلمان) را برای انجام یک آزمایش علمی سفارش داد. مواد مورد آزمایش پشم معدنی، PUR (روی پلی اورتان) و FEF (عایق لاستیکی) بودند. شرایط آزمایش در محفظه عمداً متوسط انتخاب شد: لوله ها در دمای عملیاتی 20 درجه سانتیگراد، دمای محیط 35 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 55 درصد کار می کردند. آزمایش در این شرایط به مدت 33 روز انجام شد. برای شبیه سازی خطا در نصب عایق که یک قاعده است و مستثنی نیست، در قسمت دوم آزمایش، دو سوراخ کوچک (قطر 5 میلی متر) با عمق 5 میلی متر در سطح عایق ایجاد شد. در طی این آزمایش نسبتاً کوتاه، مقدار قابل توجهی رطوبت در زیر عایق PUR و عایق فیبر معدنی انباشته شد. حتی در این شرایط متوسط، سد بخار نمی‌توانست از جذب بخار آب جلوگیری کند و رطوبت به مواد عایق الاستومری (FEF) نفوذ نکرده و در نتیجه سطح لوله خشک می‌شود. در حالی که لوله عایق شده با لاستیک فوم بعد از 33 روز هیچ نشانه ای از تراکم نشان نداد، عایق الیاف معدنی زود از کار افتاد و در برخی موارد باعث خرابی مواد شد.

حفاظت کامل چون ایمنی حرف اول را می زند:

عایق الاستومریک آرماسل بالاترین استاندارد ایمنی برای مناطق حساس به آتش است.

ایجاد دود خفیف در صورت آتش سوزی.

آلودگی مسکن و تجهیزات فنی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مواد عایق برای ساختمان های عمومی و تجاری پرتردد.

به طور قابل اعتمادی از تراکم بخار آب جلوگیری می کند و خطر خوردگی زیر عایق را کاهش می دهد.

مزایای عایق الاستومریک:

به منظور اطمینان از سطح بالایی از ایمنی شخصی در صورت وقوع آتش سوزی، هر مفهوم برنامه ریزی کلی باید شامل پیشگیری یا کاهش دود باشد. این بدان معناست که مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان نه تنها باید نسوز باشند، بلکه تا حد امکان دود کمتری تولید کنند.

Kaiflex KKplus s1 تنها سازنده در بازار است که یک سیستم عایق بهینه ارائه می دهد که به طور کامل با واکنش اروپایی به آتش کلاس B / B L -s1، d0 مطابق با EN 13501-1 در هنگام آتش سوزی مطابقت دارد. این بالاترین کلاسی است که می توان برای عایق الاستومری به دست آورد.

عایق متشکل از FEF (Flexible Elastomeric FEM)، یک لاستیک مصنوعی سلول بسته، بالاترین سطح ایمنی را برای مناطقی که نیاز به حفاظت بیشتر در برابر آتش دارند را نشان می دهد. با کلاس انتشار دود s1 ("انتشار دود کم")، این عایق سخت ترین الزامات دود اروپایی را برای محصولات ساختمانی غیر قابل احتراق برآورده می کند و برای بسیاری از راه حل های نفوذ لوله، حداقل 90 دقیقه مقاومت در برابر آتش مطابق با DIN 4102 - 11 و EN 1366. ارائه می دهد.

در صورت وقوع آتش سوزی در منازل مسکونی، استفاده از سیستم Kaiflex KKplus s1 به این معنی است که مسیرهای فرار و نجات برای مدت طولانی تری قابل مشاهده هستند، حتی با انتشار دود. انتشار کم دود در بالاترین کلاس s1 به طور قابل توجهی خطر خفگی و مسمومیت با دود و همچنین آلودگی زیرساخت های ساختمان و تجهیزات فنی، خطر آسیب و آسیب به اموال را کاهش می دهد.

لوله‌هایی که از فناوری ثبت‌شده KaiCene استفاده می‌کنند، که توسعه‌ای از مواد استاندارد است، الزامات طبقه‌بندی s1 را حتی بدون پوشش برآورده می‌کنند، بنابراین هم مقاومت در برابر دود کم و هم مقاومت در برابر آتش بالا را ارائه می‌دهند. بنابراین، این ترکیب مواد با کیفیت بالا، الزامات حفاظت از آتش بالا برای عایق فنی را برآورده می کند. علاوه بر این، استانداردهای بالاتر مقاومت در برابر آتش برای مواد پانل از طریق استفاده از ورقه ای کم دود که در آتش کف می کند و به عنوان یک مانع عمل می کند، برآورده می شود.

استفاده چند منظوره از عایق الاستومریک آرمافلکس:

این سیستم عایق درجه یک به ویژه برای استفاده در ساختمان های عمومی و تجاری پرتردد مانند فرودگاه ها، مجتمع های اداری بزرگ و هتل ها و همچنین در ساختمان های آپارتمانی، تاسیسات صنعتی و قایق ها مناسب است. به دلیل نداشتن الیاف و آنتی باکتریال بودن، بیشترین نیازهای بهداشتی را برآورده می کند و به همین دلیل می توان از آن در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها استفاده کرد. عایق سلول بسته در اینجا عایق حرارتی و خنک کننده کامل و بدون وقفه لوله ها و کانال ها را فراهم می کند. استحکام مکانیکی بالای پوشش تقویت‌شده با الیاف شیشه به این معنی است که در بسیاری از مکان‌ها به حفاظت سطح اضافی نیاز نیست.

مزایای هوشمند:

عایق الاستومری کایفیکس فلکس شرکت پایپ گستر رعایت الزامات حفاظت در برابر آتش را از نظر عایق فنی آسان تر می کند و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود، زیرا نیازی به جایگزینی مواد برای عایق کاری ساختاری سیستم های لوله کشی اتاق ها نیست. این باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه می شود. طیف محصولات کاملاً هماهنگ ورق‌ها، لوله‌ها، پایه‌های لوله، چسب‌ها، چسب‌ها و نوارهای اتصالی Kaifix ECplus قابلیت اطمینان بالای سیستم را تضمین می‌کند. علاوه بر این، هنگام استفاده از Kaiflex KKplus s1 در معابر عناصر ساختاری عظیم، تا قطر بیرونی لوله تا 133 میلی‌متر برای فولاد و 42 میلی‌متر برای مس، نیازی به تشک محافظ آتش اضافی نیست.

Kaiflex KKplus s1 مقادیر بسیار خوب لامبدا 0.038 W / (m K) را با بالاترین استانداردهای مقاومت در برابر آتش ترکیب می کند. این عایق سلول بسته انعطاف پذیر به عنوان یک مانع در برابر بخار آب عمل می کند و از تشکیل تراکم جلوگیری می کند و در نتیجه خطر CUI (Corosion Under Insulation) را کاهش می دهد. در نتیجه، این عایق به لطف ویژگی های فنی آن، به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می دهد.

با توجه به طبقه بندی و مزایای آن، Kaiflex KKplus s1 برنامه ریزی حفاظت در برابر آتش بالا را تسهیل و ایمن می کند. کمک بیشتر در برنامه ریزی و انتخاب سیستم عایق بهینه توسط عایق کایفلکس، برنامه ریز حفاظت آتش در ارائه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ایق الاستومریک آرمافلکس و کافلکس به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

بازدید : 67
سه شنبه 23 فروردين 1401 زمان : 11:50

آیا از مزایا و کاربردهای فراوان لوله پلیکا( لوله پی وی سی ) اطلاع دارید؟

این وبلاگ راهنمای شما خواهد بود.

به همین مناسبت ما در مورد چیزی بسیار رایج و کاربردی امروز برای صنعت ساختمان صحبت خواهیم کرد؛ بله این همان لوله پلیکا که مصطلح انگلیسی آن PVC می باشد. پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یک پلیمر ترموپلاستیک با منشا پتروشیمی است. این ماده به صورت یک ماده سفید رنگ ظاهر می شود که در حدود دمای 80 درجه سانتیگراد شروع به نرم شدن می کند و بالاتر از دمای 140 درجه سانتیگراد تجزیه می شود. لازم به ذکر است که پلیمر مذکور حاوی یک افزودنی و همچنین رزینی است که از پلیمریزاسیون وینیل کلرید یا کلرواتیلن به دست می آید. پی وی سی دارای مقاومت الکتریکی و شعله عالی است. از اینرو لوله پلیکا یک لوله دی الکتریک عالی است.

نکته: اولین بار در آلمان به تولید لوله پلیکا پرداخته شد و در اوایل دهه 1960 به مکزیک معرفی شد.

لوله های پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر حملات شیمیایی و خورندگی، هزینه کم، سهولت نصب و دوام جایگزین لوله های فلزی در بخش ساختمان سازی شده اند.

رزین پی وی سی به تنهایی ویژگی های مورد نیاز برای تولید لوله پلیکا را فراهم نمی کند. زیرا در طی فرآیند تولید دچار تجزیه حرارتی شده و هیدروژن کلرید آزاد می کند. به همین دلیل است که نه تنها برای اصلاح رفتار آن در دمای بالا، بلکه برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاص لوله پلیکا ، یک سری افزودنی باید به این رزین اضافه شود. بنابراین اولین گام در تولید لوله پلیکا، مخلوط کردن رزین با مواد افزودنی شامل تثبیت کننده های حرارتی، اصلاح کننده های جریان و ضربه، روان کننده های خارجی و داخلی، نرم کننده ها، برقگیرها و رنگدانه های فرابنفش است. هنگامی که رزین PVC با مواد افزودنی مخلوط می شود، ترکیب دوم PVC نام دارد که در سیلوهای بزرگ ذخیره می شود تا در ساخت لوله پلیکا، پروفیل یا لوازم جانبی استفاده شود.

دو نوع لوله پلیکا وجود دارد:

لوله پلیکای فاضلابی یا لوله پلیکا هدر :

لوله و اتصالات PVC فاضلاب برای دریافت دبی شهرها و منازل و ارسال آن به شبکه فاضلاب شهری استفاده می شود. متداول ترین اندازه های لوله پلیکا فاضلابی از 100 میلی متر تا 800 میلی متر است.

لوله پلیکا هیدرولیک :

این نوع از لوله ها و اتصالات هیدرولیک PVC برای انتقال آب تمیز تحت فشار استفاده می شود. هر دو در سیستم های متریک با سیستم انگلیسی، با اسفنج زنگ یا سیمان ارائه می شوند. بسته به نوع، از 1/2 اینچ تا 32 اینچ قابل تولید و عرضه می باشند.

توجه: مطمئن شوید که لوله ای که در دست دارید با استاندارد رسمی اروپایی و ملی سیستم‌های آب آشامیدنی، پریزهای خانگی، و فاضلاب‌های بهداشتی - هوابندی - مشخصات و روش‌های آزمایش مطابقت دارد.

پروفیل و لوازم جانبی :

پروفیل های پی وی سی مانند لوله پلیکا به صورت مداوم در ماشین های اکستروژن ساخته می شوند، با این تفاوت که شکل نهایی آنها الزاماً استوانه ای نیست و با هدهای اکستروژن و اندازه های مختلف به دست می آید.

اتصالات به طور کلی توسط تزریق ساخته می شوند. ترکیب پی وی سی در صورت لزوم با فشار بسیار بالا به قالب های مخصوص با اشکال و قطرهای مختلف تزریق می شود.

اکنون به کاربردهای اصلی لوله پلیکا اشاره می کنم :

  1. تاسیسات تامین آب آشامیدنی

رفتار عملی آن در انتقال آب آشامیدنی، ابعاد وسیع آن و سهولت نصب، تعمیر و استخراج، باعث شده است که PVC امروزه بیشترین استفاده را در تاسیسات آبرسانی داشته باشد.

  1. زهکشی و فاضلاب بهداشتی

مقاومت عالی در برابر حمله فاضلاب خانگی و صنعتی باعث شده است که لوله پلیکا جایگزین لوله هایی شود که به طور سنتی در سیستم های زهکشی و فاضلاب استفاده می شود.

  1. آبیاری

سهولت حمل و نقل و نصب و همچنین هزینه کم آن، لوله پلیکا را به بهترین لوله توصیه شده توسط تکنسین ها برای تاسیسات آبیاری ثابت تبدیل کرده است.

  1. خطوط برق و تلفن

به ندرت ماده ای وجود دارد که بتواند با لوله پلیکا در کابل های برق و تلفن رقابت کند.

  1. سیستم های خنک کننده و تهویه مطبوع

لوله پلیکا یا همان لوله پی وی سی مزایای زیادی برای سیستم های خنک کننده دارد. لوله پلیکا تحت تأثیر آب خورنده قرار نمی گیرد، بنابراین نیازی به عملیات اضافی برای محافظت از لوله های پلیکا نیست.

رسانایی حرارتی کم PVC به این معنی است که برخلاف لوله های فلزی، می توان از آن بدون عایق در بسیاری از کاربردها استفاده کرد. این سرعت پایین انتقال حرارت به این معنی است که خطوط PVC به جز در شرایط بسیار شدید عرق نمی کنند.

لوله های پلیکا از ابتدای استفاده از لوله های پی وی سی، از منازل گرفته تا شبکه های توزیع آب آشامیدنی و فاضلاب بزرگ در شهرهای بزرگ، نتایج بسیار زیادی در انواع تاسیسات هیدرولیک داشته اند.

"آب از خانه من می گذرد، از قلب منزل من عبور می کند و همه اینها به لطف لوله پلیکا است که در جاهای مختلف ساختمان من نصب شده است."

معرفی و تعریفی بهتر از لوله پلیکا :

PVC نامی است که به پلی وینیل کلرید داده شده است، پلاستیکی که از پلیمریزاسیون مونومر کلرواتیلن (همچنین به عنوان وینیل کلرید شناخته می شود) ساخته شده است. اجزای PVC از کلرید سدیم و گاز طبیعی یا نفت مشتق شده و شامل کلر، هیدروژن و کربن است. پی وی سی در حالت اولیه یک پودر سفید آمورف است. رزین حاصل از پلیمریزاسیون فوق یک ماده پلاستیکی است که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد، زیرا امکان تولید اجسام انعطاف پذیر یا صلب را فراهم می کند. یکی از جالب ترین خواص پی وی سی گرمانرم بودن آن است: وقتی در معرض حرارت قرار می گیرد، به راحتی نرم می شود و قالب می گیرد. پس از خنک شدن، بدون از دست دادن ظاهر جدید، استحکام قبلی خود را به دست می آورد.

بیایید سایر ویژگی های اصلی لوله پلیکا ( PVC ) را در زیر بررسی کنیم :

* در برابر سایش (ساییدگی ناشی از اصطکاک بین دو سطح) بسیار مقاوم است.

* چگالی آن کم است، 1.4 گرم در سانتی متر مکعب.

* همچنین در برابر ضربات نیروهای خارجی (نیروی مکانیکی) کاملاً مقاوم است و از این رو لوله پلیکا برای استفاده در زمینه های ساختمانی بسیار مناسب می باشد.

* بسیار متنوع است و می توان آن را با بسیاری از مواد افزودنی ترکیب کرد.

* پی وی سی عایق خوبی است و به همین دلیل برای محافظت از کابل های برق چه در منازل و ادارات و حتی در مناطق صنعتی استفاده می شود.

* ناکارآمد و پایدار است، به همین دلیل است که در محصولاتی که بهداشت را در اولویت قرار می دهند، مانند کیسه های خون و فرآورده های خونی، لوله های آب آشامیدنی و کاتترها به طور گسترده استفاده می شود.

* این یک ماده بسیار بادوام است، همانطور که در محصولاتی مانند قاب پنجره ها و درها یا لوله ها دیده می شود که برخی از آنها برای بیش از شش دهه در شرایط خوبی باقی می مانند.

PVC* به لطف اتم های کلر که آن را تشکیل می دهد به راحتی مشتعل نمی شود و در معرض خودسوزی قرار نمی گیرد. علاوه بر این، در صورت بروز آتش سوزی، با حذف منبع حرارت، آتش خاموش می شود.

* ارزش انرژی بالایی دارد که در سیستم های احتراق مدرن که از PVC برای تامین گرما و انرژی استفاده می کنند استفاده می شود.

* می توان در درجه های مختلف دشواری به دست آورد.

* نصب لوله پلیکا مقرون به صرفه است.

* لوله پلیکا به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند.

تاریخچه کشف لوله پلیکا به نیمه اول قرن نوزدهم برمی گردد و افراد زیادی را درگیر خود کرده است. هنری ویکتور رگنو برای اولین بار در سال 1835 با استفاده از محلول الکلی دی کلرواتان با وینیل کلرید آشنا شد و همچنین پلی وینیل کلرید را با قرار دادن مونومر در معرض نور مستقیم خورشید کشف کرد. با این حال، او از آنچه در آزمایشگاهش پیدا کرده بود بی خبر بود و تقریباً چهار دهه بعد برای ایجاد اولین محصولات پلاستیکی به کار یوجین باومن نیاز بود. پی وی سی برای ساخت اسباب بازی، ظروف، لوله، کابل و پنجره و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. از آنجایی که نسبت به سایر مواد ارزان تر و بادوام تر است، استفاده از آن در سراسر جهان رایج شده است.

توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از گروه های زیست محیطی استفاده از PVC را محکوم می کنند. با توجه به شکایات، فرآیند تولید PVC شامل انتشار گازهای آلاینده و تولید فاضلاب است. از سوی دیگر، افزودنی هایی که به آن اضافه می شود تا خواص مختلفی به آن بدهد، می تواند سرطان زا باشد. با این حال، تولیدکنندگان پی وی سی شکایات را رد می کنند و بیان می کنند که انتشار آلاینده ها با سایر مواد برابر است و معتقدند PVC قابل بازیافت است. به همین دلیل است که آنها اطمینان می دهند که انتقاد از PVC به دلایل سیاسی و اقتصادی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلیکا به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

بازدید : 39
جمعه 27 اسفند 1400 زمان : 15:42

تکنولوژی تولید لوله فایبرگلاس :

لوله فایبرگلاس را می توان با روش تشکیل گریز از مرکز، به روش سیم پیچی دوره ای یا پیوسته ایجاد کرد. استفاده از روش اکسترودر جهت تولید لوله فایبرگلاس رایجتر و محبوب تر است. تجهیزات تولید لوله فایبرگلاس به شرح زیر است:

بخش تزریق الیاف شیشه

نصب برای تهیه مخلوطی از رزین (بایندر) و مخزن چسب که در آن نخ های نخ ریسی فرو می روند.

بخش قرقره با شفت های دوار (اندازه آنها قطر را تعیین می کند).

مرکز کنترل تجهیزات کویل.

ماهیت این فرآیند پیچیدن مواد شیشه ای (به شکل سیم) روی سنبه فولادی آغشته به رزین است. سپس عملیات حرارتی در فر انجام می شود و سیم پیچ از سنبه خارج می شود و لوله ای را تشکیل می دهد.

مشخصات فنی لوله فایبرگلاس :

لوله های کامپوزیت دارای خواص فیزیکی و شیمیایی زیر هستند:

  • لوله کامپوزیت دارای استحکام لوله های فولادی معمولی با وزن چهار برابر است.
  • مقاومت در برابر حرارت تا 135 درجه سانتیگراد.
  • توانایی کار با بارهای ارتعاشی و ضربه ای.
  • مقاومت در برابر خوردگی و عمر طولانی - تا 60 سال.
  • مقاومت هیدرولیکی کم به دلیل سطح داخلی صاف.
  • الیاف شیشه ای-بازالت-لوله فایبرگلاس دارای ویژگی های عملکردی زیر هستند:
  • اتصال رزوه ای با استحکام بالا، جایی که نصب در هر شرایطی قابل انجام است.
  • عایق حرارتی اتلاف حرارت را تا حداکثر 2 درجه سانتیگراد در هر کیلومتر کاهش می دهد.
  • امکان افزایش دما تا 130 درجه سانتیگراد.
  • وزن کم هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد - به عنوان مثال، یک لوله با قطر 100 میلی متر، طول 6 متر بدون لایه عایق حرارتی 9 کیلوگرم وزن دارد (با عایق حرارتی - 20 کیلوگرم).
  • عاری از هرگونه خوردگی (از جمله در اثر شوک الکتروشیمیایی).
  • درجه بندی مقاومت دراز مدت با افزایش دما بیش از 40 درصد از درجه بندی های معمولی کاهش نمی یابد.
  • ضریب انبساط حرارتی 10 برابر کمتر از لوله های ترموپلاستیک است.
  • بارهای حرارتی محوری 10 برابر کمتر از بارهای حرارتی لوله های فولادی است.
  • اتصال لوله های فایبرگلاس به تجهیزات جوشکاری نیاز ندارد و عناصر برای پروژه تامین می شوند - راحت است و هزینه مونتاژ کیت، اندازه گیری ها و غیره را کاهش می دهد.
  • نصب لوله فایبرگلاس را می توان در تمام شرایط آب و هوایی تا 25- درجه سانتیگراد انجام داد: مونتاژ یک اتصال رزوه ای بیش از 5 دقیقه طول نمی کشد. تقریباً 1000 متر خط لوله فایبرگلاس را می توان در هر شیفت نصب کرد. قیمت لوله فایبرگلاس با احتساب نصب برابر با قیمت لوله فولادی و کمتر از قیمت لوله پلیمری می باشد.

محدوده استفاده از لوله فایبرگلاس :

لوله های کامپوزیت در زیرساخت های مختلفی مانند:

  • تامین آب (آب شرب و برای نیازهای خانگی)
  • حمل و نقل مواد غذایی مایع
  • شبکه های حرارتی
  • صنعت نفت
  • اداره مسکن و امکانات رفاهی.
  • هدف ویژه - حمل و نقل مواد شیمیایی تهاجمی و تهویه برای بخارات مهاجم.
  • به عنوان سیستم های شیمیایی تصفیه آب

به رزین ها نیز توجه کنید. این برنامه بر اساس پوشش رزین به دسته های زیر تقسیم می شود:

پوشش با رزین های اپوکسی (تعریف روی لوله ها - GRE) که بهترین خواص استحکام و دوام مواد را فراهم می کند، حداکثر مقاومت در برابر ترک را دارد. آنها در محیط های بسیار تهاجمی، در فشارها و دماهای بالا - صنایع پتروشیمی، زیرساخت های بندری و غیره استفاده می شوند.

لوله های ساخته شده از رزین های پلی استر (به نام GRP) به اندازه کافی قوی هستند، اما در برابر دماهای بالا مقاوم نیستند، بنابراین می توان از آنها در سیستم های تامین آب سرد، سیستم های بازیابی استفاده کرد. لوله های فایبرگلاس با قطر بزرگ با رزین های پلی استر اغلب در ساخت و ساز استفاده می شود.

آنها همچنین بر اساس قطر طبقه بندی می شوند: قطر GRP 30-4500 میلی متر، قطر GRE 5-600 میلی متر. بر این اساس، انتخاب و کاربرد به این شاخص بستگی دارد.

نصب لوله فایبرگلاس :

در اینجا چند نکته برای نصب لوله ها آورده شده است: نکاتی که دانستن آنها مهم است.

تفاوت های ظریف ذخیره سازی و آماده سازی برای نصب

قبل از شروع نصب، لازم است لوله ها را آماده کنید. برای انجام این کار، قوانین را دنبال کنید:

آنها را در داخل خانه و حداقل 1 متر دور از بخاری نگه دارید.

کار در دمای حداقل + 10 درجه سانتیگراد انجام می شود.

با افتادن از ارتفاع نمی توان قرقره ها را خالی کرد.

هنگام حمل و نقل در دمای پایین، باید آنها را به مدت یک روز در داخل خانه نگه دارید.

قبل از گذاشتن لوله ها، تمام کارهای جوشکاری باید انجام شود و با تخمگذار باز، تمام کارهای اضافی باید در اتاق انجام شود.

ویژگی های نصب لوله فایبرگلاس بر روی آرنج :

هنگام نصب دفنی لوله ها، همیشه لازم است که گوشه های دیوارها، کف را دور بزنید - یک مسیر کاملا مستقیم برای جایگذاری و نصب خط لوله فایبرگلاس نادر است. بنابراین باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

پیچ و تاب و خمش بیش از حد لوله ها در هنگام نصب غیر قابل قبول است. خم کاری را می توان با دست انجام داد اما شعاع خمش نباید از 5 قطر لوله بیشتر باشد و در صورت نیاز به قطر بیشتر از ابزار خمشی مخصوص استفاده می شود.

بنابراین در پیچی بیشتر از 30 درجه باید از پیچ هایی با زاویه 45 درجه استفاده کرد. اگر از اتصالات فلزی استفاده می کنید، از کشش بیش از حد خودداری کنید و به جای جوت از نوار تفلون استفاده کنید. لوله های فایبر گلاس با زاویه 90 درجه نسبت به محور با استفاده از قیچی تیز مخصوص بریده می شوند.

جوشکاری خطوط لوله فایبرگلاس :

در شرایط زیر جوشکاری را شروع نکنید:

وجود عناصر کثیف و ترک خورده در مکان های بریده شده یا تغییر شکل ساده.

اگر تفلون بر روی صفحات فرسوده و آسیب دیده باشد - عمر مفید آنها در 2-3 واحد مسکونی استفاده می شود.

در حین جوشکاری، تحمل یک لحظه خاص مهم است - هنگام ذوب، نمی توانید بچرخید، اتصالات و لوله ها را جابجا کنید. آنها باید از ضربات محافظت شوند. از آنچه برای محافظت از خط لوله پس از نصب و جایگذاری مورد نیاز است. بنابراین، در طول عملیات و بلافاصله پس از جایگذاری، خطوط لوله باید با روش های زیر محافظت شوند:

لوله های آب گرم با دستگاه گاز باید از فشرده سازی بخار محافظت شوند.

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش مستقیم اجتناب کنید: ماده (ماده اولیه PP-R) در برابر این امر مقاوم نیست. در غیر این صورت عمر خط لوله به 6 ماه کاهش می یابد.

یخ زدگی - می توانید با بخاری از آن محافظت کنید. در صورتی که پس از تست سیستم شروع به کار نکرد، باید آب را تخلیه کرد، در غیر این صورت در فصل سرد آب یخ می زند و سیستم آسیب می بیند. بنابراین، پس از نصب، لوله ها و اتصالات کامپوزیت برای تامین آب، گرمایش که در خارج از ساختمان انجام می شود، از یخ زدگی عایق شده و از اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود.

ویژگی های نصب لوله های فایبرگلاس بسته به نوع اتصال :

بسته به نوع اتصال باید ویژگی های نصب را در نظر گرفت. بنابراین لوله های فایبرگلاس به روش زیر نصب می شوند:

نوع استاندارد - نصب شده در یک دنباله خاص: یک لوله در سوکت بعدی قرار می گیرد (ساده ترین روش )

اتصال فلنج زمانی استفاده می گردد که در انتهای هر لوله یک فلنج (حلقه) مخصوص با سوراخ برای اتصالات وجود دارد.

اتصالات کوپلینگ - برای انواع لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد، می توان بر روی آنها اتصالات مخصوص جدا شونده نصب کرد، می توان از چسب استفاده کرد.

اتصال "یوک" (یکی از انواع تاسیسات کوپلینگ) وسیله خاصی است که لوله ها را به یکدیگر متصل می کند، سپس می توان آنها را با گیره (پیچ، پیچ) متصل کرد.

گاهی اوقات می توان لوله ها را با استفاده از اتصالات پیچی و رزوه نصب کرد.

تولید کنندگان لوله فایبرگلاس :

تولید کنندگان لوله فایبرگلاس ارائه شده در ایران معمولاً کارخانه های بزرگی در در سرسار کشور هستند که شبکه گسترده ای از تامین کنندگان در بسیاری از شهرها دارند. ما انواع لوله فایبرگلاس تولید شده در خط تولید خود را به کشورهای همسایه نیز عرضه و صادر می نماییم.

نمونه هایی از افتتاح خط لوله فایبرگلاس تولیدی شرکت پایپ گستر در شهرهای مختلف وجود دارد. محصولات این کارخانه با استفاده از تجهیزات مدرن و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود. کیفیت بالا از طریق تجهیزات پیشرفته و آموزش حرفه ای کارکنان به دست می آید. فرآیند تولید توسط آزمایشگاه خود ما کنترل می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 203
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی